Organisatie

De Stichting wil een theoretisch kader ontwikkelen gericht op organisaties en bedrijven waarin de training van (o.a.) lichaamsgevoel in verband gebracht wordt met compassie-training en professionele effectiviteit.
Eerste aanzetten hiertoe zijn al gestart, met een competentie-gerichte theoretische beschouwing voor werkers bij de overheid. Hierin wordt de transitie naar een 'andere' overheid met nieuwe overheidsrollen vergeleken met de transitie die een holistische lichaamsgericht training teweeg brengt, en de competenties die daarin ontwikkeld worden.

Een eenduidige 'taal'

In gesprek met professionals die werken bij de overheid, bij innovatieve bedrijven, of bedrijven gericht op het creëren van sociale waarde blijkt steeds weer dat het onderwerp van de training van lichaamsgevoel en open aandachtsruimte, gedragen door onderliggende waarden, wel iets is wat herkend wordt, maar waar nog niet echt een eenduidige 'taal' voor is.
Degenen die ervaring hebben met wat wij Gedragen Ruimte noemen herkennen de ervaring. Maar zonder deze ervaring is het moeilijk te benoemen wat het is, en wat het kan doen. Toch is deze 'taal' nodig om juist die organisaties waar Gedragen Ruimte onvoldoende aanwezig ook aan te kunnen spreken.
Dit vanuit de visie dat Gedragen Ruimte geen luxe is, maar juist heel veel waarde toevoegt.

Tijdspad

Het bestuur van de Stichting heeft gezamenlijk een enorm netwerk en start eind 2018 - begin 2019 met interviews binnen dit netwerk om te komen tot een gezamenlijke 'taal'. Dit is ook een aanzet om te komen tot een plan voor kennisuitwisseling. Dit kan verschillende activiteiten behelzen: kennissessies met innovatieve bedrijven, een symposium, en het ontwikkelen van trainingsmodules.
Najaar 2019 wordt het plan voor kennisuitwisseling geconcretiseerd.

Bent u zelf in uw bedrijf of organisatie betrokken bij de genoemde thema's en u wilt in gesprek komen met de Stichting, dan kunt u contact opnemen via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Stichting Gedragen Ruimte