Professional

Het aanwezig kunnen zijn vanuit een open, gedragen aandachtsruimte is een waardevolle vaardigheid voor iedereen die in 'mens'beroepen werkt.
De Sichting Gedragen Ruimt heeft als één van haar concrete doelen om lesmodules en intervisie-tools te ontwikkelen voor professionals, die hen in staat stellen hun eigen Gedragen Ruimte te ontwikkelen en ter beschikking te stellen van hun collega's en cursisten of cliënten.
Naast het ontwikkelen van deze modules en tools zal de Stichting trainers subsidiëren, die op lokatie kunnen werken met intervisie-groepen.
De te ontwikkelen lesmodules zijn geschikt voor iedereen die een (onder andere) lichaamsgerichte ingang zoekt voor persoonlijke en professionele ontwikkeling.

Intervisie

Op dit moment is er al een duidelijke kern en lijn van een intervisie-programma. Er zijn al mogelijke intervisie-groepen waarbij deze tool ingezet gaat worden, waarbij de nadruk ligt op kennis- en ervaringsoverdracht, zodat intervisie-groepen zelfstandig met de modules en interventies verder kunnen.

Het inzetten van je lichaamsgevoel is daarbij voor bijvoorbeeld yoga-docenten een eigenlijk al bekend terrein.
Dus de eerste trainingen zullen gericht zijn op yoga-intervisie-groepen.
Ook voor andere groepen professionals echter kan deze vorm van intervisie heel aanvullend en interessant zijn.
Binnen het netwerk van de Stichting zijn ook geïnteresseerden vanuit de hoek van lichaamsgericht therapie en psychotherapie.

Als deze vorm van werken u aanspreekt, kunt u contact opnemen via

In een gesprek kunnen we dan kijken of dat wat wij bieden voldoende aansluit bij uw vraag of wens.
In principe wordt de trainer door de Stichting gesubsidieerd.
Verdere voorwaarden: de intervisie-groep verzorgt zelf de ruimte en catering.
Voorwaarde voor de Stichting is dat deelnemers aan de intervisie een eigen bijdrage doen van €10,- per dagdeel.
Deze bijdrage kan ingezet worden om de ruimte en catering te betalen, of wordt betaald aan de Stichting.
Reden voor de eigen bijdrage is dat de ervaring leert dat volledig gratis activiteiten niet altijd tot maximale motivatie bij deelnemers leidt.

Tijdspad

De bedoeling is om eind 2019 onze methodiek vastgelegd te hebben, en een vaste (kleine) poel van trainers te hebben.

Stichting Gedragen Ruimte